Myöhemmin's Blog

Just another WordPress.com weblog

Dependenta de sport

 Niciodata nu mi-a placut sa alerg… Nici sprintul nu mi se pare ok, imi aduce in memorie perioada inumana, cand faceam naveta o ora si 40 de minute in fiecare directie +8,40 ore de serviciu + 3 ore pe zi cate 4 zile pe saptamana de limba finlandeza… Eram permanent un zombi, iar cosmarul trenului care-mi pleca de sub nas, sau pe care reuseam sa-l prind in ultima secunda cu inima spragandu-mi timpanele, ma va bantui la fiecare start…

 Pe de alta parte, nu stiu cum, ma lovesc in ultima vreme doar de oameni normali care participa regulat la maraton: colegi, mame cu trei sau patru copiii, necunoscuti in parc,  Alex Stubb  ce isi povesteste experienta triathlonului si ne garanteaza ca o ora de sport ne asigura 2 ore suplimentare de energie zilnica… asa ca am incercat de cateva ori sa alerg – fara mare succes insa…

In schimb am descoperit schiatul… primul contact l-am avut la 20 de ani intr-o vacanta de iarna… cateva zile am avut o pereche de schiuri inchiriate pe care le-am folosit anemic cateva ore pe o partie de schi din Busteni. Ulterior am mai avut cateva incercari nereusite- pana anul trecut cand am descoperit schiul de fond… Trecand peste avantajele imediate: echipamentul e mai ieftin, partia incepe in spatele casei si continua zeci de km, se invata usor, etc…. ce mi se pare realmente fascinant este alternanta – urci un deal cateva minute, te odihnesti coborand; este peisajul – noaptea, din zapada ce efectiv straluceste te invaluie o ceata joasa de zona crepusculara, accentuata de linistea ireala si de miresmele padurii de brad; este sentimental de oboseala fizica ce-ti curata mintea de rutina zilnica, este adrenalina vitezei, este endorfina ce-ti invadeaza trupul… Dupa o sauna fierbinte simti ca esti un alt om… Iar acum cand am descoperit partia pe care pot schia impreuna cu Lea – la viteza stabilita de ea – sunt chiar fericita ca iarna in acest an pare eterna…

25 Martie 2010 - Posted by | eu | ,

6 comentarii »

  1. Am si eu nostalgia schiatului, dintr-o exursie la Predeal in liceu. As da limba romana pe finlandeza pentru o partie in spatele casei🙂

    Comentariu de tristeteapamantului | 25 Martie 2010 | Răspunde

  2. niciodata nu e prea tarziu… da-o!

    Comentariu de myohemmin | 26 Martie 2010 | Răspunde

  3. ma ispitesti sa caut casa? sau proprietarul?

    Comentariu de tristeteapamantului | 26 Martie 2010 | Răspunde

  4. bravo! imi place de descoperirea ta🙂

    Comentariu de Andra-Andreia | 26 Martie 2010 | Răspunde

  5. si eu am partie in spatele casei… doar nu m-am invrednicit sa o folosesc inca

    poate maine, daca nu ninge atat de torential…

    Comentariu de Andra-Andreia | 26 Martie 2010 | Răspunde

  6. Schiul iti ofera, multe satisfactii. Iar sportul in general, iti da energie, si chef de viata. Imi place dependenta ta de sport. Succes.

    Comentariu de Mihaela | 31 Martie 2010 | Răspunde


Lasă un răspuns

