Myöhemmin's Blog

Just another WordPress.com weblog

Pastele

Cozonaci, curatenie, oua vopsite… Dimineata ne spalam cu apa in care e un ban de argint un inel de aur si un ou rosu… mancam peste sa fim usori tot anul….nu punem mana pe sare – ca sa nu transpiram….

Am mai crescut… vine seara… ne imbracam frumos si la 11 jumatate plecam la biserica… bine ca mergem la cea din centru, ca ne intalnim cu mai multe lume…. Mai mult sora mea, ca din prietenii mei nu stiu de ce nu prea vin…. Aprindem lumanarile – obligatoriu de la un barbat…. plecam acasa… lumanarea trebuie stinsa de tocul usii…

 Inghesuiala… miros de lumanari…. miros de par ars… e al meu…. Super! Am aflat ca petele de ceara se scot cu masina de calcat… insa nu dupa geaca de fas, acum are o gaura…

 Mergem la Pucheni, vine tot neamul mamei: matusi, frati, verisori, familie mare… biserica e gard in gard cu curtea bunicii …a doua zi mancam ciorba de miel si stam in curte… la difuzor se da muzica…pisicile se alinta pe la piciorele noastre…

 Am descoperit alta biserica, Sfantul Gheorghe, are un cor impresionant… bulevardul e plin de lumanari, dupa miezul noptii mergem sa mancam… ciocnim oua, miel, cozonac, vin…

 N-am gasit vopsea de oua, le-am vopsit cu ceapa, au iesit ingrozitoare, insa am ban de argint si o verigheta – le pun pe toate intr-o vaza de flori si ne spalam cu apa in care culoarea oului a iesit un pic… doar eu ma spal cu drag, pe ceilalti ii oblig – ei nu inteleg… ciocnitul oualelor vad insa ca are succes…

 Am descoperit o alta biserica… e cam departe – insa are mult albastru ce-mi aminteste de  Voronet… se aprind lumanarile, se inconjoara biserica intr-un cerc larg, preotul spune Hristos a inviat in multe limbi, i se raspunde si in romaneste…  

 Biserica e si mai departe – noi suntem cei care ne-am mutat – am raspuns Hristos a inviat! si am plecat acasa… ceara de la lumanare mi-a curs pe scaunul masinii care e in leasing – poate iese cu fierul de calcat? Am stins lumanarea de tocul usii Ei. Pana la mine n-am mai ajuns cu ea aprinsa…

 Anul asta Pastele pica de ziua Lui… N-o sa vrea nimeni sa conduca masina 60km la miezul noptii… in metropola mea e o biserca ortodoxa insa nu e slujba – probabil au 3 enoriasi si aia rusi… incer sa iau azi vopsea de oua, sa vedem ce-o sa gasesc, probabil un colorant alimentar… poate ajung sa fac macar un cozonac – mic – anul trecut am facut dintr-un kg de faina si a fost in exces… nu stiu cum mancam atat cozonac odata… poate iesea mai bine facut de altii… sau aveam familia mai mare… Aveam familia mai mare.

31 Martie 2010 - Posted by | eu | ,

1 comentariu »

  1. Da, mi-au starnit amintiri placute, randurile citite. Atunci eram copii, ne bucuram de fiecare sarbatoare. Fiecare clipa petrecuta impreauna. facem pregatiri cu multe zile innainte. faceam curatienia de Paste. Inroseam OUA, luam MIEL, si facem friptura. Si drob. Si tineam si Post. De fiecare data ne strangeam cu totii la mama. Chiar si cand am crescut, tot la mama veneam. Eu veneam de la Tg-Ocna, unde faceam stagiatura. Copiii nostri erau mici, si asteptau cu nerabdare, sa vada ce le aduce Iepurasul. de Paste purtam ceva nou. Da, asa e: mama ne pregatea un Ou Rosu, pus intr-o cana, cu un ban de Argint, sa fim sanatoare si frumoase tot anul. Si asa am fost. Ptr ca meritam. Astept cu nebabdare… next. Foarte interesanta ideea asta cu blogul.

    Comentariu de Mihaela | 31 Martie 2010 | Răspunde


Lasă un răspuns

