Myöhemmin's Blog

Just another WordPress.com weblog

Instructiuni despre folosirea cenusii pe care unii tind sa si-o puna in cap

Ati vazut ce de instructiuni cu sfaturi in caz de cutremur, circula pe mail? Triunghiul vietii, unde sa stai , cum sa stai, de ce sa stai… In caz de incendiu, nu circula nimic….

Gospodina cum sunt, ma apuca o vrie zilele trecute de facui curat in toata casa. Inclusiv in soba. Cum aici primavara e in toi – iar eu vin dintr-o tara calda, fac regulat focul in soba, la fel ca mosii si stramosii mei, cu lemne… Ard de fiecare data ultimul numar din Helsinki Sanomat – pentru ca e primul pe care-l gasesc , desi ulterior sunt intrebata unde e ziarul…. Insa eu nevorbind limba nu raspund… pentru ca nu inteleg intrebarea…

Insa despre altceva era vorba…. Fac curat, strang cenusa, si o pun foarte inteligent intr-o punga de plastic, pe care urmeaza ulterior s-o arunc… Simt ca cuiele ramase in cenusa (ca ard tot ce misca, inclusiv lemne cu cuie in ele) sunt fierbinti, insa le ignor total, desi stiu cate ceva despre transferul caldurii prin radiatie, conductie si convectie. Insa mintea mea e in vacanta, e weekend. Cum nu trebuie sa fac singura toata treaba in casa, pun punga cu cenusa pe hol – sa o duca colocatarul meu la gunoi… Si-mi vad de treaba…

Peste vreo ora, se raspandeste in toata casa un miros de plastic ars… Verificam toate prizele, toate caloriferele, toate cablurile, panoul electric – nimic! Sursa mirosului ramanea un mister… Pana cand punga mea de plastic se rupe si ne arata in toata splendoarea ei gaura facuta in covorul si podeaua coridorului. De catre cenusa mea incinsa…

Ma duc si povestesc intamplarea cu pricina in dreapta si-n stanga si ce aflu: trebuie, prin lege, sa am extinctor in casa… Habar n-am avut, merg si-l cumpar… Trebuie sa am paturi de pus peste foc. E o anume patura, nu cea din lana primita zestre de la mama. E interzis sa deschid usa cand am in casa parchetul arzand. ??? Adica pasii sunt: vad focul, scuip in san, iau patura, o pun peste foc, iau extinctorul, sting focul, ma ud cu apa, imi pun cealalta patura uda in cap (ca doua imi trebuie), si ies din casa pe geam! Doar dupa ce am inchis toate usile care duc spre foc, incat sa nu-l alimentez cu oxigen. Eeee? Pun pariu ca habar n-aveati!

11 Aprilie 2010 - Posted by | Din invataturile lui Neagoe Basarab catre fiul sau Teodosie |

5 comentarii »

  1. hahahahaha

    Comentariu de tristeteapamantului | 11 Aprilie 2010 | Răspunde

  2. trebuie prin lege extinctor in orice casa sau numai in „propria casa”(omakotitalo)? sau numai daca ai soba? pentru care apropo, te invidiez!😉 atat imi mai lipseste sa ma linistesc de tot🙂

    Comentariu de mireladinoulu | 12 Aprilie 2010 | Răspunde

  3. Am ras de m-am prapadit! Nu stiam, care e procedura cu cele 2 paturi, si cu iesitul pe geam. As trebui sa facem un exercitiu, sa nu gresim ceva. Super.
    Ce s-a intamplat cu gaura din parchet ?

    Comentariu de Mihaela | 13 Aprilie 2010 | Răspunde

    • Acolo a ramas gaura, ce sa-i fac… E frumoasa si neagra🙂 Bine ca e intr-o zona ce nu a fost inca renovata (cum de altfel e toata casa). In viata urmatoare probabil o s-o repar si pe ea…

      Comentariu de myohemmin | 14 Aprilie 2010 | Răspunde


Lasă un răspuns

