Myöhemmin's Blog

Just another WordPress.com weblog

Povestiri din padurea adormita

Si pentru ca ne-am lamurit de ce gardul meu a crescut ca Fat Frumos in 100 de ani, ca altii intr-o mie, va continui povestea lui…

Cum odata cu primavara s-a reintors intai lumina, a fost greu sa mai ignor faptul, ca ori de cate ori ma uitam pe fereastra, gardul imi zgaria retina si ori de cate ori ma intorceam acasa, imi zgaraia masina… Era deja ori eu, ori el. Scuza cu zapada nu mai tine, pentru ca pe aceeasi strada TOTI vecinii isi taiasera gardul. Scuza cu tehnologia de care nu dispun, de aseemnea n-a mai tinut, pentru ca El mi-a luat toate jucariile de care aveam nevoie si apoi a plecat sa apere patria… Asa ca iata-ma singura, sambata de dimineata, fata in fata cu Dusmanul… M-am supraimbracat, ultra-asortat ca sa-mi derutez vecinii, si am inceput sa-mi testez masina de taiat boscheti, Bosh. Problema a fost ca in cei o suta de ani, gardul meu trecuse de categoria boscheti, cu diametru pana in 2 cm, la categoria copacei. Asa ca masina mea, wireless n-a facut fata. N-am abandonat, pai ce romanii nostri au dat inapoi in lupta de la Rovine? Am luat clestele Fiskars, firma in care am toatala incredere. Am fost in vizita la ei cu ocazia unei colaborari, si oamenii fac investitii serioase in cercetare, de exemplu testeaza/calculeaza care este curba optima dupa care lama clestelui trebuie fie taiata, pentru ca eficienta si durabilitatea ei sa fie optima… Totala incredere. Baietii nu m-au dezamagit, cu o singura exceptia, in care gardul meu crescuse de la categoria copacel, la categoria copac. Prea gros sa-l cuprinda clestele. Nu-i nimic, l-am taiat cu fierastraul circular Makita. Am casa plina de jucarii…

Dupa lupte seculare care au durat vreo trei ore, l-am invins. Nu arata el prea drept, insa acum se poarta stilul chiufulit, nu stiu daca sunteti la curent… Ciufulit spre Mohawk.

Insa treaba e departe de fi gata, pentru ca milioanele de craci taiate n-ai voie nici sa le arzi decat in locuri amenejate (ca sa nu mai vorbim ca nici nu prea ard asa neuscate); nici nu poti sa le arunci in padure, (si nu pentru ca nu te lasa constiinta ta civica, ci pentru ca platesti amenda serioasa); si nici nu-ti vine sa le duci la groapa de deseuri, (pentru ca este exorbitant de scumpa: am dus cativa saci de rumegus si fara 40 de ore n-am scapat).  Asa ca incepe si le marunteste! Asta se intampla in poza a doua – am o masina ce mananca tot… are o roata dintata lata, care daca nu esti atent te mananca cu totul… inghite creanga dupa creanga, le roteste, le suceste, te loveste, te zgaraie – nu inteleg de ce specia asta de arbusti e asta asa agresiva – si in final te alegi cu vreo cateva pungi pline de crengute mici, ce se pun ca ingrasamant, decor, pe la radacinile tuturor…

A inceput ploaia, a venit furtuna, insa eu ca nevasta mesterului Manole, nu m-am oprit din drum si am reusit in final sa ajung zdrobita, seara in casa. Eu nu-mi aduc aminte sa fi facut vreodata, in tara, treaba in gradina. Chiar asa, mami, noi strangeam frunzele? Cine le strangea? Eu nu. Insa una peste alta, chiar daca ma doare spatele, abia imi misc mana dreapta si sunt zgariata toata pe peste tot, mi-au inflorit in gradina brandusele sa-mi spuna ca cineva acolo sus ma iubeste si ma vede ca-mi fac treaba. Noaptea a nins, ca de, e primavara…

18 Aprilie 2010 - Posted by | Pamantul | ,

15 comentarii »

  1. sunt mandra de tine, vorba ta. si eu am gradinarit ieri, fara jucarii, cu casmaua. sa mai creasca iarba si scot masina de tuns iarba si foarfecul urias de rontait arbustii. nu le stiu marcile, dar o sa fiu atenta, sa ne comparam boschurile. trebuie sa caut masina din aia de-a ta de mestecat crengi.
    sunt foarte frumoase brandusele tale

    Comentariu de tristeteapamantului | 18 Aprilie 2010 | Răspunde

    • Eu am facut niste bataturi in palme, de zici ca toata viata am muncit pamantul… in curte insa e inca zapada pe alocuri si mlastina pe peste tot, inclusiv la subsol unde ii spunem baie de noroi sau piscina, in functie de nivelul apei…asa ca pana creste iarba mai e… Unde ai gradina, am vazut-o?

      Comentariu de myohemmin | 18 Aprilie 2010 | Răspunde

  2. toate florile, hamacul, ciresii, corcodusii erau din gradina. curtea e chiar la marginea padurii.

    Comentariu de tristeteapamantului | 18 Aprilie 2010 | Răspunde

    • imi amintesc ca am fost odata la tine, undeva departe, langa o padure… intr-una din camere canta Andra la pian, asta e gradina ta?

      Comentariu de myohemmin | 18 Aprilie 2010 | Răspunde

      • da, inca mai e pianul acolo. te-am dus acolo? nu-mi aduc aminte, doamne cat de demult ai plecat

        Comentariu de tristeteapamantului | 18 Aprilie 2010

  3. Pai printesele ,mai ales cele de Espoo(stiu ca nu mai locuiesti acolo dar ce sa-ti fac,asta iti e titlul)dau dintr-o bagheta fermecata si gata !E totul verde.
    M-ai uimit total cu organizarea deseurilor.Frate !Aici ne trebuie o masura ca asta.Padurile noastre sunt adevarate gunoaie.
    Ce frumoase branduse ai!
    Anul asta nu le-am vazut.In zona mea nu cresc,mai spre munte ,incolo.

    Comentariu de campuriAurii | 18 Aprilie 2010 | Răspunde

  4. ..am mai citit inca o data ca asa mi-o placut!!!Am ras cu bulburuci.Aici urma sa pun un ala de rade dar nu stiu de unde sa-l iau asa ca sa stii ca inca rad cu pofta.

    Comentariu de campuriAurii | 18 Aprilie 2010 | Răspunde

  5. una peste alta,as vrea sa postez partea aia cu amenzile si cu toata tarasenia cu deseurile,peste tot ,sa vada tot prostul care a transformat padurea noastra si toate locurile in gunoi.

    Comentariu de campuriAurii | 18 Aprilie 2010 | Răspunde

    • 🙂 eu nu cred ca romanii sunt mai educati sau mai putini educati ca altii, mai murdari sau mai curati ca altii, insa amenzile aici sunt clare si aproape sigure… asa ca vrem nu vrem intram in program: sortare, deseuri, viteza, zgomot noaptea, catei latrand, mancare risipita, tot… vrei nu vrei intri in sistem, sau platesti…

      Comentariu de myohemmin | 18 Aprilie 2010 | Răspunde

  6. Si eu sunt convinsa de asta.Am vazut si in comportamnetul unor prieteni care veniti de prin alte tari, unde nu arunca o scama pe jos si aici critica mizeria si totul,au lasat la un gratar o mizerie crasa.M-a uimit comportamentul lor si am concluzionat ca omul nu face nimic decat prin constrangere.Amenzi frate,amenzi grele ,asta ne trebuie.
    Imi place sa-mi amintesc o chestie spusa de Paler (slabiciunea mea).
    „Poate că omul s-a obişnuit să i se poruncească. El îşi permite să fie surd la rugăminţi, dar devine atent când i se porunceşte. N-aţi văzut că şi Dumnezeu a folosit aceeaşi metodă? În loc să ne ilumineze, a descoperit că e mult mai comod să ne poruncească. În zece porunci a rezolvat totul. După aceea s-a putut retrage liniştit. Poruncile aveau să îmbrâncească pe cel ce trebuia îmbrâncit, să ucidă pe cel ce trebuia ucis, pentru ca lumea să vadă că nu e de glumit cu împărăţia cerurilor şi că, la nevoie, păcătoşii vor fi mânaţi cu biciul spre mântuire.”

    Comentariu de campuriAurii | 19 Aprilie 2010 | Răspunde

    • 🙂 tare Plesu, ca de obicei…
      Cred insa ca porunca nu e suficienta. Eu stiu ca viteza maxima e poruncita a fi, de exemplu, 120km/h. Insa stiu de asemenea ca daca o depasesti cu doar 20km/h e mult mai ieftin decat daca o depasesti cu 30km/h, iar la peste 40km/h ti se suspenda permisul. Asa ca merg cu 130km/h. Nu cred ca e doar porunca, ci implacabila urmare, sigura si regulata a pedepsei. Noi la pedepse reactionam, poruncile pot fi doar vorbe goale.

      Comentariu de myohemmin | 19 Aprilie 2010 | Răspunde

  7. Paler ma!
    Si e vorba de porunci din alea cu urmari ..ca daca nu,te mananca focul iadului.ha!

    Comentariu de campuriAurii | 19 Aprilie 2010 | Răspunde

    • sorry, dislexia, ce sa mai zic… si zici ca te mananca iadul… tocmai uitasem de el… corect!

      Comentariu de myohemmin | 20 Aprilie 2010 | Răspunde

  8. FELICITARI ! Vezi, in viata trebuie sa fii pregatit sa faci de toate. Eu mai faceam, cate ceva in gradina de pe Str Gheorghe Doja, nr 11.
    Stii cand te mirai de mine, ca merg sa cumpar TAPET, ptr Catalin, care venea sa imi puna tapet si sa zugraveasaca casa din vatra Luminoasa. Ne vine randul la fiecare, sa avem noi experiente in viata. Important e fii multumita de TINE, si de MUNCA TA !

    Comentariu de Mihaela | 19 Aprilie 2010 | Răspunde

    • :-)nu doar ca mergi sa cumperi tapet, insa dupa ce ti s-a stricat masina in centrul Bucurestiului, tu tot ai continuat sa o conduci sa-ti termini programul „liber impus”… asta da nervi tari!

      Comentariu de myohemmin | 20 Aprilie 2010 | Răspunde


Lasă un răspuns

