Myöhemmin's Blog

Just another WordPress.com weblog

La multi ani!

Mama mea e o luptatoare. Cand multe femei erau casnice, sau se limitau cu ”indatoririle traditionale”, ea, desi venita de la tara, a terminat liceul la oras, si facultatea in capitala. Poate n-a avut luxul celorlalti colegi sau avantajul bonei frantuzoaice, insa ea s-a luptat sa ajunga de unde era, acolo unde si-a dorit.

N-am auzit-o niciodata plangandu-se ca viata e grea, sau nedreapta… N-am auzit-o spunand ca doar furand poti face bani, n-am auzit-o gasindu-si scuze ca “strainatatea e departe” sau “e scumpa”, n-am vazut-o calcand legea sau devenind membru de partid, ca sa-si vada interesul, n-am vazut-o abandonand pentru ca varsta isi spune cuvantul. Cand ea si-a dorit o casa, a muncit sa-si construiasca una. Cand si-a dorit sa mearga in strainatate, s-a dus – acolo unde era permis in trecut, doar in est-  insa s-a dus. Cand a trebuit sa alerge cu copiii la pian si la balet, a alergat. Cand, crescandu-si nepotii, trebuia sa mearga cu ei la piata si sa se intoarca incarcata, a pus copiii sa i se tina de fusta, sa nu-i piarda si a razbit. A fost poate severa cu noi si cu copiii nostrii, insa doar pentru ca mai tarziu severa e si viata pe care o traim. Mama mea m-a invatat ca se poate sa se mearga la 76 de ani cu autobuzul sa vizitezi Europa. Mama mea m-a invatat  ca daca e nevoie, se poate sa stea ani in sir doar in casa, ingrijind de tata, care in ultima perioada a fost grav bolnav. Mama mea e un exemplu al faptului ca: SE POATE sa iti traiesti viata asa cum vrei, fara sa calci pe cadavre, fara sa calci legea, fara sa faci pacturi cu diavolul, doar prin munca si perseverenta. Mama mea e un model pentru mine.

La multi ani, mami!

21 Aprilie 2010 - Posted by | Ea |

8 comentarii »

  1. La multi ani ii spun si eu.
    Strasnica mama !

    Comentariu de campuriAurii | 21 Aprilie 2010 | Răspunde

  2. sa-ti traiasca mama de care esti asa mandra! Sa fie sanatoasa si sa se bucure de voi si de viata! Sa ne traiasca toate mamele pe care le iubim si care au stiut sa ne faca oameni!

    Comentariu de Dana | 21 Aprilie 2010 | Răspunde

  3. Merci Dana, asa sa fie!

    Comentariu de myohemmin | 21 Aprilie 2010 | Răspunde

  4. La multi ani !

    II doresc mamei tale sanatate si sa se bucure de fiecare zi in continuare, cum a facut si pana acum !

    Comentariu de gabi dinu | 21 Aprilie 2010 | Răspunde

    • Merci Gabi, la fel le doresc si eu alor tai!

      Comentariu de myohemmin | 22 Aprilie 2010 | Răspunde

  5. II doresc mamei tale sanatate si sa se bucure de fiecare zi in continuare, cum a facut si pana acum !

    La multi ani !

    Comentariu de gabi | 21 Aprilie 2010 | Răspunde

  6. LA MULTI ANI ! ptr MAMA noastra. Sa ne traiasca. Da, stiu. MAMA ESTE O LUPTATOARE. Intotdeauna am dat-o de exemplu. Niciodata nu s-a plans, ca a trebuit sa aiba grija de tata., ca aveam ceva nejunsuri in casa, ca nu ieseau chiar asa cum isi dorea ea. Ne-a supravegeat, intotdeauan, si ne-a spus, ca cea mai mare investitie este in invatatura, in cunostintele dobandite. Niciodata nu s-a suparat, daca noi nu aveam timp sa o vizitam prea des, sau daca nu putem participa la toate programele. Mereu e vesela, si increzatoare.
    „VIATA E O LUPTA, deci TE LUPTA!” Asa cum spunea si tatal, ei, bunicul nostru. Din neam, suntem luptatori, si asa vom ramane! Trebuie sa trecem peste toate obstacolele.
    I-am povestit mamei, mele, ca de Paste, cand am fost in Egipt, eram pe vapor, si facem plaja, sus pe punte. O doamna, mai in varsta, dar care arata f bine la fatza (in urma chirurgiei estetice), a urcat dupa mine,pe o scara gen cea de la pompieri, sa faca si ea plaja. Apoi a coborat in apa, si-a pus labele in picioare, si tubul si ochelarii de snorkeling, si a innotat vreo ora in MAREA ROSIE, dornica sa vada spectaclul din apa. Super! Am admirat-o, in tacere. ca apoi sa aflu ca acea domana are nici mai mult , nici mai putin de 80 de ani! Traiasca longevitatea in randurile noastre. Ingrijiti-va fetelor, ptr ca viata trebuie traita pana la ultima picatura.
    I-am povestit si mami mele asta, si i-am urat sa poata face si ea toate aceste lucruri, cat mai mult timp. In toamna se va duce la PARIS, asa ca e pe drumul cel bun.
    Sa ne traiseti MAMI, si sa ai parte de tot ce e mai bun in viata . sa te bucuri de copiii si nepotii tai, si sa ai numai zile senine si multa sanatate!

    Comentariu de Mihaela | 22 Aprilie 2010 | Răspunde


Lasă un răspuns

