Myöhemmin's Blog

Just another WordPress.com weblog

Opinii

Azi am un intermezzo, sunt dupa finalizarea unei teme si inaintea inceperii urmatoarei, asa ca stau si citesc ce mai e nou prin lume. Iar pentru ca am gasit cateva articole despre opinii, in care idea de baza era ca daca nu stii despre ce vorbesti e mai bine sa taci decat sa poluezi emisunile TV, sectiile de votare, blogurile, forumurile de opinii in domenii in care n-ai nici o calificare, m-am gandit sa-mi dau si eu o parere, ca fiind interzisa, mi-a devenit implicit irezistibila.

Imi amintesc ca la inceputul anilor 2001, eram inca la Universitate, iar la o sedinta de catedra s-a discutat in trecere despre internet ca sursa de informatie, iar opiniile au fost in majoritate ca doar cartea tiparita si revizuita poate fi luata in considerare.

Cred insa ca timpul a contrazis partial aceasta parere iar succesul wikipediei sta la baza afirmatiei mele. Daca in anul 2006, “intelepciunea multimii neavizate” era inca pusa sub semnul intrebarii, in 2010 pot spune ca cele 3 milioane de articole si 12 milioane de contribuitori vorbesc de la sine. Ideea de baza este volumul contribuitorilor si continua editare a informatiei, care ca in orice semnal, face ca informatia coerenta sa se amplifice si zgomotul incoerent sa ramana pe fundal, nedisturband esentialul. Sunt de acord ca informatia nu trebuie preluata ca atare, insa cand poti, in realitate, sa faci asa ceva? Intotdeauna si periodic informatia trebuie verificata si editata. Pentru mine insa, accesul la carti, filme, flori, animale, instrumente, fenomene, informatie primara in orice domeniu, este de nepretuit.

Tot in trecut un mare semn de intrebare era pus asupra publicatiilor independente sau parte a unei institutii, insa publicate online. In ziua de azi, cursurile majoritatilor universitatilor se regasesc liber pentru oricine este interesat sa le rasfoiasca, teme din diferite domenii sunt publicate pretutindeni. In acelasi timp, instrumente de identificare a fenomenului copy/paste sunt accesibile in multe parti ale lumii, astfel incat informatia sa fie filtrata de studenti, elevi sau alti utilizatori, cel putin in procesul educational. Insa ea exista acolo si este editata de contributia fiecareia dintre noi. Inclusiv de a mea. Asta am avut azi de spus.

5 Mai 2010 - Posted by | eu | ,

2 comentarii »

  1. Perfect adevarat. astzi si temele la scoala, se fac pe internet.
    In birouri, se comunica prin e-mail. sa ramana totul scris. Informatia e la indemana oricui. Nu merge netul simti ca esti mort.
    nu stii ceva, cauti imediat pe google.
    Ne bucuram cu toii de aceasta descoperire. E fantastic ce multe poti afla, si invata de pe net!

    Comentariu de Mihaela | 5 Mai 2010 | Răspunde

  2. mare inventie internetul, cum om fi trait fara? iti dai seama cate au dat navala peste noi in ultimii douajdeani si cate-or mai veni. nice, a reason more to keep our energy up

    Comentariu de tristeteapamantului | 6 Mai 2010 | Răspunde


Lasă un răspuns

