Myöhemmin's Blog

Just another WordPress.com weblog

Puhdistus

Am citit ” Purificarea ” lui Sofi Oksanen. Trista. O viata distorsionata sub cizma istoriei, cand fiecare alege ce crede ca ii va aduce supravietuirea Lui, si sfarseste in final zdrobit, nefericit, neimplinit si turmentat de sacrificarea celorlalti. Aliide era un om obisnuit, credibil, fara stofa de erou. Putea fi oricare dintre noi. Si stau acum si ma gandesc, cati n-ar face, poate, aceleasi gesturi, odata ce sunt impinsi dincolo de limita. Trista cartea, mai ales in noiembrie… Iar obsesia Aliidei cu casa! Singurul lucru cu care ramasese si de la care isi tragea puterea, era casa. Iar unii spun ca o casa nu e nicidecum un tel in viata. Poate nu o fi un tel, insa e clar o radacina, pe care unii o pot taia, altii nu. Unii se pot reimplanta, altii se usuca. Unii se intorc la Tara, altii fug de ea. E o tema care revine si e discutata si rasdiscutata. Daca ei si-ar fi luat lumea in cap de la inceputul furtunii, ar fi fost istoria lor alta? A dus-o pe Zara viata in strainataturi in paradis? Casa ramane in mintea Aliidei, obsedant, limanul.

6 Noiembrie 2010 - Posted by | Omul |

5 comentarii »

  1. foarte,foarte misto coperta

    Comentariu de tristeteapamantului | 7 Noiembrie 2010 | Răspunde

  2. Foarte interesant! Asa e. Fiecare cum percepe. Eu am stat in multe case, si orase. In copilarie pe Ghe. Doja nr 11, timp de 20 ani. Apoi pe Covurlui, 6 ani. M-am mutat in urma repartitiei in orasul Tg-Ocna, si am stat 7 ani. Apoi din nou la Ploiesti 2 ani. La apartamnet de 2 camere, in Bucuresti 2 ani. Apoi la 3 camere 4 ani. La vila din Caraiman-cu piscina, am stat 2 ani. La Universitate, la km 0, timp de 5 ani. Acum in Peninsula TEI, stau de 2 ani, si deja ma gandesc la o eventuala mutare. Ma plictisesc, de aceeasi casa. Uneori m-am mutat de la mai mic la mai mare, dar si invers. Mult mai importante sunt familia, si oamenii din jur. Prietenii, cei cu care stai zi de zi. Sa ai activitati comune, sa te inteleaga, sa te iubeasca. si asa, poti depasi orice. Desigur ca decat sa alegi sa te usuci, mai bine infloresti. Te reimplantezi!

    Comentariu de Mihaela | 9 Noiembrie 2010 | Răspunde

  3. sa nu te sperii, am sters blogul, m-a scos din minti o idioata

    Comentariu de mihaela | 15 Noiembrie 2010 | Răspunde

    • doamne fereste – eu am ramas fara net de-aia am amutit… de ce n-ai bagat-o la spam?

      Comentariu de myohemmin | 20 Noiembrie 2010 | Răspunde

      • Stii cum se spune, in lupta cu prostii nu poti decat sa pierzi, ei te aduc la nivelul lor si te bat prin experienta…
        Ce e frumos, e ca ai fost descrisa vulnerabila de un cavaler, desi eu rar am vazut femei asa puternice ca tine…

        Comentariu de myohemmin | 23 Noiembrie 2010


Lasă un răspuns

